Algemene voorwaarden service- en onderhoudsabonnement Gosselink Installatietechniek
(versie januari 2023)
1. De bij het geheel horende leidingsysteem (cv, gas, water, riolering);
2. Rookgasafvoer;
4. Storingen / reparaties aan of veroorzaakt door de zonnecollector en aansluitleidingen hierop alsmede werkzaamheden op of aan het dak;
6. Het vervangen van lekke toestellen, radiatoren en leidingwerk, alsmede waterzijdige behandeling van de installatie;
8. Aan het systeem toegevoegde regelapparatuur en appendages zoals weersafhankelijke regeling;
- Als gevolg van ondeskundige behandeling van de installatie door de abonnee of derden;
- Ontstaan als gevolg van het niet uit laten voeren van reparaties of werkzaamheden die door ons noodzakelijk werden geacht;
- Veroorzaakt door onachtzaamheid of externe oorzaken, bijvoorbeeld onvoldoende gasdruk op het toestel, defecte zekeringen, geen elektra, te weinig waterdruk, lucht in het systeem, bevriezing, blikseminslag etc;
- Software-updates en internet gerelateerde storingen.
- Voor toestellen ouder dan 12 jaar kan er geen service- en onderhoudsabonnement afgesloten worden (eenmalig onderhoud is uiteraard wel mogelijk);
- Het abonnement vervalt indien de cv-ketel 20 jaar oud is.
- Bij het aangaan van dit abonnement dient er eerst door ons aan het toestel een eenmalig onderhoud uitgevoerd te zijn op basis van regie;
- Bij het niet tijdig afzeggen (minimaal 24 uur van te voren) of bijvoorbeeld vergeten van de onderhoudsafspraak brengen wij voorrijkosten in rekening;
- Gosselink Installatietechniek behoudt zich het recht om een abonnement niet te verlengen of te beëindigen zonder opgaaf van redenen;
- Gosselink Installatietechniek is nimmer aansprakelijk voor welke gevolgschade dan ook. Evenmin is Gosselink Installatietechniek aansprakelijk voor schade als gevolg van bevriezing, vervuiling van binnenleidingen, of leidinglekkage, of storingen in het water-, gas- of elektriciteitsnet;
- Gosselink is niet aansprakelijk voor schade indien de klant het bedrijf niet in de gelegenheid heeft gesteld het reguliere onderhoud uit te voeren;
- Indien de klant naar aanleiding van het onderhoud de noodzakelijke reparatiewerkzaamheden niet laat uitvoeren, vallen storingen of schade niet onder het onderhoudsabonnement en komt dit voor rekening van de klant;
- De klant vrijwaart Gosselink Installatietechniek voor claims van derden.